MENU
Entre Deux logo
Acreati en Forza Fashion House brengen hard-to-find fashion naar Entre Deux

Acreati en Forza Fashion House brengen hard-to-find fashion naar Entre Deux

Van 1 tot en met 18 december vind je op de 2e verdieping van Entre Deux de Acreati x Forza Fashion House XMAS Pop-up Shop & Exhibition. Een hele mond vol, maar dan heb je ook wat. Want Acreati en Forza Fashion House laten je kennismaken met onafhankelijke, kleine modelabels. Dit presenteren zij in een omgeving met fotografie en kunst. En hadden we al gezegd dat de pop-up store ook een podium biedt aan verschillende muziekacts? Wij spraken Charlotte Flore Rommerts en Ling Lin, co-founders van Acreati, over deze must-visit in Maastricht!

Hoe is de samenwerking met Forza Fashion House ontstaan?
Forza Fashion House is een initiatief van Fashionclash. Wij hebben meegedaan aan de afgelopen editie van hun Fashionclash Festival. Dus daar zit de link!

Wat maakt jullie het meest enthousiast over de pop-up store?
Dat we zo bijzondere modelabels naar de Maastrichtenaren brengen. We bieden mensen de kans om kennis te maken met onbekende namen en jong talent te ondersteunen. Dit alles in een kunstrijke omgeving, waar ze de inspiratie achter de collecties kunnen zien en de kleding kunnen passen. Wat dat betreft is het eigenlijk een directe vertaling van onze website Acreati.com naar een fysieke plek! Ook online hanteren we een unieke benadering van visuele storytelling, waarin we het verhaal achter de ontwerpen door middel van fotografie en kunst vertellen. In de pop-up store zie je deze combinatie terug. In de shop vind je kleding en accessoires voor mannen en vrouwen, waarbij de visual stories de inspiratie laten zien van elke collectie. Daarnaast is een tentoonstelling te zien met werk van onder andere fotograaf Berber Theunissen en kunstenaar Ingeborg ten Hoopen.

Welke modelabels kunnen we straks terugvinden in de pop-up store?
We presenteren een aantal mooie internationale namen die je ook in onze webshop vindt, zoals ESP uit Noorwegen, Narrative Made uit Hong Kong en TOMCSANYI uit Hongarije. Ook hangt er werk van Maastrichtse fashiondesigners: Bluedenîmes, Ebby Port en STRIKKS. Deze 3 designers zullen zelf ook ieder een aantal dagen meehelpen in de pop-up store. Daardoor bestaat dus de kans dat je niet alleen bijzondere kledingstukken ontdekt, maar ook de ontwerper ervan ontmoet.

Welke to do’s raden jullie de mensen aan die de pop-up store willen bezoeken?
Naast het bekijken van de tentoonstelling en het ontdekken van unieke mode-items tijdens de hele periode van de pop-up: kom ook langs op 18 december om 14.00 uur! Dan vertelt Valentina Vos over haar carrière als modefotograaf. Dat wordt ongetwijfeld een inspirerend verhaal, want Valentina heeft een indrukwekkend cv. Zo fotografeerde ze bijvoorbeeld Viktor&Rolf, Chantal Janzen en Pepijn Lanen. En werkte ze onder andere voor Glamour NL, Vice en Tommy Hilfiger. Tot slot een absolute to do voor modeontwerpers: schroom vooral niet om binnen te lopen bij onze pop-up store, want we zijn altijd op zoek naar bijzondere labels die een verhaal te vertellen hebben.

(Bron beeld v.l.n.r.: Jeremy Audet en Elisabeth Stray Pedersen)